![ortograficzny_trop_podsumowanie_1.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1274/cms/szablony/107971/zdjecia/ortograficzny_trop_podsumowanie_1.jpg)
![img_20250523_103758764.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1274/cms/szablony/107971/zdjecia/img_20250523_103758764.jpg)
Uczniowie klasy IV zawiesili na tablicy ostatnie słówko z trudnością ortograficzną, więc nadszedł czas na podsumowanie projektu "Ortograficzny trop". Na lekcji wychowawczej czwartoklasiści w grupach pisali opowiadania, które miały zawierać wyrazy poznane w ciągu całego roku szkolnego. Powstały bardzo ciekawe wypracowania. Gratulujemy uczniom kreatywności i trzymamy kciuki za jak najlepszy wynik w czekającym ich dyktandzie.
![img_20241030_091448627.jpg[small]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/1274/cms/szablony/107971/zdjecia/img_20241030_091448627.jpg)
Polska ortografia to nie lada wyzwanie. Aby podszkolić swoje umiejętności uczniowie klasy IV biorą udział w projekcie Ortograficzny trop. Raz w tygodniu nauczyciel pokazuje kartkę, na której znajduje się definicja konkretnego wyrazu. Zadaniem ucznia jest odgadnięcie, jaki wyraz jest poszukiwany, a następnie poprawne zapisanie wyrazu w wyznaczonym miejscu. W górnym rogu kartki znajduje się podpowiedź - trudność ortograficzna, która w tym wyrazie występuje (np. „u”/„ó”, „ż”/„rz”). Wczerwcu 2025 roku przeprowadzony zostanie quiz, który sprawdzi, czy uczniowie zapamiętali pisownię problematycznych wyrazów. Dzieci napiszą również opowiadania, w których zastosują poznane słowa.