Program profilaktyczny pt."Fantastyczne możliwości"
Dn.8.03.2018r uczniowie kl.VI wraz z rodzicami uczestniczyli w Wieczorze Fantastycznych Możliwości . Spotkanie to miało nie tylko rozpocząć realizację programu, ale stanowiło pewnego rodzaju pomost pomiędzy programami, gdyż program "Fantastyczne możliwości" jest kontynuacja programu z kl.V pt. „Domowi Detektywi „. Powodzenie programu FM zależy również od aktywnego udziału i zaangażowania się rodziców. Dla dzieci w tym wieku rodzice są jeszcze bardzo ważnym autorytetem. Z tego względu podejmowanie wspólnych działań profilaktycznych z rodzicami sprzyja powstawaniu i utrwalaniu pozytywnych zmian w zachowaniu nastolatka. Realizatorami programu są psychologowie z Centrum Działań Profilaktycznych w Wieliczce. Ponadto program koordynuje pedagog szkolny wraz z wychowawcą klasy. Szczegółowe cele programu to :
-nauczyć dzieci radzić sobie z namowami rówieśników do picia alkoholu,
-„uodpornić „ je na negatywne wpływy środowiska rówieśniczego i „ mediów”,
-wspierać wychowawcze i profilaktyczne działania rodziców,
-wspierać różne pomysły na spędzanie wolnego czasu i zabawę bez sięgania po alkohol,
Wieczór Fantastycznych możliwości to spotkanie podczas którego prowadzący psychologowie : Pan Dawid Droździkowski oraz Pani Kamila Szczyrek przedstawili cele programu, następnie uczniowie wraz z rodzicami brali udział w zabawach i ćwiczeniach psychologicznych, które skłaniały obecnych do ciekawych refleksji …oraz śmiechu. Uczniowie zaprezentowali , wykonane wcześniej plakaty pt „Nasze mamy „, „Nasi Ojcowie” , dzieci starały się przestawić zalety swoich rodziców, czego dowodem były wpisy „Najcudowniejsza mama na świecie”, "Najwspanialszy ojciec na świecie".
„Podczas wieczorku oprócz dobrej zabawy była również kawa i herbatka oraz słodki poczęstunek przygotowany przez prowadzących.
W piątek uczniowie kl.VI uczestniczyli w pierwszych zajęciach programu pt „Fantastyczne Możliwości”, spotkanie to poświęcone było ogólnej prezentacji programu, uczniowie poznali literackich bohaterów programu, słuchając nagrań, następnie dzielili się spostrzeżeniami z prowadzącym. Dużo radości sprawiło im udział w zabawach integrujących klasę.