Tutaj powinien być opis

„CUDA NATURY "- mobilność kadry edukacji szkolnej

 

   W dniach 25 i 29 stycznia 2018r. zostały  przeprowadzone  zajęcia w ramach projektu  mobilność kadry edukacji szkolnej  .

„Cuda natury”  - pod tym hasłem dzieci z grup przedszkolnych: „Sówki „ i „Wiewiórki”  uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez p. G. Curzydło - dary natury, które dzieci podziwiały  miały zachęcić  je  do naturalnego rozbudzenia zainteresowań przyrodą , kulturami i tradycjami z różnych stron świata.

Dzieci z zachwytem oglądały pamiątki  wyeksponowane i omówione przez prowadzącą: muszle , rozgwiazdy, koralowce, orzechy kokosowe, szyszki to cuda natury, które dzieci przekazywały sobie z rąk do rąk.

Dzieci ze starszej grupy „Sówki” (6 -latki) wysłuchały opowiadania „Duża przygoda małej muszelki” oraz wiersza „Muszelki” -D. Gellner. Uczniowie  podczas zajęć  miały okazję grać w memory „Flagi-państw świata” - wybierając flagę danego kraju dostrzegły  jak wielki jest świat i ile jest narodowości. Z ciekawością oglądnęły film i zdjęcia  przedstawiający  grotę - „ hell Grotto” - tajemniczą grotę zbudowana z milionów muszli znajdującą się w Anglii (https://www.youtube.com/watch?v=sET-X0sgcHU) . Na zakończenie rysowały wybraną z gry flagę, państwo , które chciałyby w przyszłości zwiedzić… gdyż marzenia są , po to by je realizować. Na początku poprzez odpowiednią literaturę (mapy , atlasy Polski, świata i fotografie , globus , a następnie naukę języka i plany wakacyjne .

Młodsza grupa (5 -latki)„Wiewiórki” również podziwiała muszle, muszelki i inne okazy- ich wielkość , kształt i kolor wzbudzały radość i zainteresowanie. Dzieci wysłuchały wiersza „Królewska Anglia” oraz bajeczki ze Szwecji  pt.”Jon i zielony troll”- CH.Rawson

Podsumowaniem zajęć była zabawa tematyczna „Szukamy skarbów ”.

 Cele działania: - wzmocnienie postawy patriotycznej poprzez eksponowanie flagi i godła Polski

- kształtowanie u dzieci poczucia europejskiej tożsamości

- przybliżenie kultury i tradycji wybranych krajów

 - kształtowanie otwartości i tolerancji wobec innych narodów europejskich ,

-uświadomienie , że Internet pod kontrolą rodziców jest źródłem wielu ciekawych informacji o świecie

-kształtowanie nawyku zbierania pamiątek z odwiedzanych miejsc i poszerzaniu informacje  o danym miejscu

-rozbudzenie zainteresowań poznawczych innymi krajami,
- poznanie zabytków i ciekawostek Anglii, praca z mapą,
- odczuwanie radości w procesie odkrywania

ZOBACZ ZDJECIA